Koronaepidemia kiihtymisvaiheessa, emme ala syksyllä 2021 liikuntakursseja emmekä perhekahviloita

3.8.2021

Korona kiihtymisvaihe on tullut jälleen. Keväällä 2020 alkanut korona poikkeusaika jatkuu edelleen. Vuonna 2020, keväällä ja syksyllä kursseja osin keskeytettiin, osin pidettiin etänä. Etänä pidetyt eivät toimineet useimmille aikuisille lapsille ei oikeastaan olleenkaan, ja moni kurssilainen ei halunnut osallistua ymmärrettävästi ja keskeyttivät tai lopettivat kurssin kokonaan. Tästä tuli myös palautetta, että moni varoi fyysisiä kursseja ja eivät halunneet etänä kursseja tai maksaa niistä täyttä hintaa.Korona poikkeusaika ja sen tuoma, oletamme, stressi, myös lisäsi, osan ohjaajien ja osan kurssilaistenkin aggressivista viestintää meitä vapaaehtoisia kohtaan.

Kursseilla tulee olla tietty määrä osallistujia, jotta voimme niitä pitääja maksaa ohjaajien palkat. Korona poikkeustilanne ja kiihtymisvaiheet vähentävät kurssilaisia. Lisäksi maskisuositukset ja ryhmäkoot sekä etäisyysohjeet muuttuvat nopeasti, joten kukaan ei oikein tiedä mitä voi alkaa tulevana syksynä.

Olemme siten päättäneet, että emme pidä lasten emmekä aikuisten liikuntakursseja nyt syksyllä 2021 ollenkaan. Emme myöskään avaa perhekahviloita kiihtymisvaiheen vuoksi. Eli toistaiseksi meillä ei ole aikuisten eikä lasten liikuntakurssitoiminta eikä perhekahviloita MLL Strömsinlahdessa. Seurataan tilannetta aktiivisesti.

Suuri kiitos ymmärryksestä!

Hyvää kesää kaikille -ja toivottavasti poikkeusaika pian päättyisi ja pääsisimme kaikki tavalliseen arkeen:)!